NetSuite

NetSuite – מוצר ה-E-commerce, CRM, ERP המוביל בעולם במודל "ענן"

בכנס הציגו מומחי NetCloud, הנציגה והמשווקת הרשמית של NetSuite בישראל, את פעילות NetSuite בהיבטים שונים: מודל השימוש (Cloud), דוחות אנליסטים, פונקציונאליות, פרויקטים מייצגים שבוצעו בישראל והתוכניות לעתיד.

אמיר עמרי, מנכ"ל משותף ב-NetCloud, סקר את פעילות NetSuite בעולם. NetSuite נוסדה ב-1998, נסחרת בנאסד"ק ומעסיקה כ-1,000 עובדים. במערכת NetSuite משתמשים למעלה
מ-10,000 ארגונים בכ-100 מדינות.

מחקר גרטנר (יוני 2011) קבע ש-NetSuite הנה מערכת ה-ERP ב"ענן" המובילה בתחומה בהיבטים של: מספר לקוחות פעילים, נוכחות בינלאומית ופונקציונאליות.

במחקרים אחרים נמצא שמרבית הארגונים, אשר התקינו מערכות ERP ו-CRM במודל On-Premise (התקנת שרתים בחצרי הארגון), משתמשים במהדורה ישנה של המערכת שרכשו עקב העלויות העצומות של מהלכי השדרוג למהדורה העכשווית. המחקרים, שבוצעו על ידי Aberdeen Group ו-Gartner, מצאו כי 66% מהארגונים פועלים על בסיס מערכות ישנות ומקצים לתחזוקתן – 91% מתקציב ה-IT. מצב זה של "נעילת מהדורה" מונע מאותם ארגונים ליישם פונקציונאליות חדשה ומקשיח את יכולתם לתת מענה טכנולוגי הולם להשתנות התכופה של התהליכים העסקיים.

מאידך, מערכת NetSuite המסופקת במודל ה"ענן" מאפשרת ללקוחותיה:

  • עדכניות מתמשכת של המערכת בהיבטים רגולטיביים ופיננסים
  • יכולת תמיכה מהירה בפעילות הארגון הגלובלי
  • ניוד משאבי IT – מתחזוקה לחדשנות
  • ניהול חיצוני בסטנדרטים מתקדמים של היישום, המידע והאבטחה
  • ועוד

לכן מערכות מחשוב ארגוניות המוטמעות במודל ה"ענן" הנן כלכליות יותר לארגון בהיבטים רבים:

008

תומר זיני, מיישם בכיר ב-NetCloud, הציג את תכולת מערכת NetSuite. באמצעות יישום אחד שמשלב יכולות CRM, E-Commerce ו-ERP – בשילוב פורטל ארגוני, מאפשרת NetSuite לאחד תחומי מידע שונים ולתמוך בתהליכי הארגון מקצה לקצה.

באמצעות היישום פיננסי / ERP של NetSuite מתבצע ניהול של כלל התהליכים הלוגיסטיים / פיננסים של הארגון.

מודול ה ERP כולל

  • ניהול פיננסי
  • ניהול פרויקטים
  • ניהול תזרים מזומנים והתאמות בנקים
  • תמיכה בכל שרשרת האספקה וניהול המלאי
  • ניהול הזמנות ומשלוחים
  • ניהול משאבי אנוש
  • ניתוח ודוחות פיננסי
  • ניהול ספקים ולקוחות
  • רכש

כל האפשרויות במודול ה – ERPנתמכות ביכולות WF מתקדמות המאפשרות: ניהול אישור הזמנות רכש באמצעות היררכיית בעלי תפקיד, אישור פקודות יומן, אישור שעות עבודה וכד'.

+CRM NetSuite מספק תמיכה מקיפה וניהול מלא של מחזוריות הלקוח – ניהול קשרי לקוחות. המודול כולל אוטומציה של מערכת המכירות, שיווק, תמיכה ושירות הלקוחות. הייחודיות של מודול זה באה לידי ביטוי באינטגרציה של פעילות ה-CRM עם מערכי ה-Back Office: ניהול הזמנות , מלאי, משלוחים וניהול כספי.

מודול ה CRM+ מקיף:

  • אוטומציה של מחזוריות המכירות
  • אוטומציה של מערכת שיווק
  • תמיכה ושרות ללקוחות
  • ניהול שותפים עסקיים
  • ניתוח ודוחות
  • התאמה אישית גמישה
  • זמינות המידע בסמארטפונים

בין אם לקוחות הארגון הם צרכנים פרטיים או בין שהם עסקיים, פתרון הסחר האלקטרוני של NETSUITE מספק מגוון כלים לעידוד צמיחה וזרימה בערוץ הסחר האלקטרוני.

מודול ה-Ecommerce כולל:

  • אחסון אתרים וניהול תוכן
  • חנות מקוונת וסל קניות
  • ניהול הזמנות
  • שירות לקוחות עצמי
  • מסחר אלקטרוני B2B
  • ניתוח פעילות האתר

מודול ה-One World שלNetSuite מאפשר ניהול עסקי גלובאלי ודיווחים פיננסיים מאוחדים לחברות רב לאומיות. באמצעות המודול ניתן לנהל חברות עם פריסה עולמית במערכת אחת. המערכת מספקת מענה מלא לניהול רב חברתי, רב מטבעי, חוקי מיסוי, שפות ודרישות דיווח.

009

לוקליזציה – מערכת החשבונאות של NetSuite, הותאמה לעבודה בישראל ,ומכילה יכולות כגון:

  • ניכוי מס במקור
  • דוחות מע"מ נדרשים ושידור קבצים
  • הדפסת שיקים
  • ממשק למס"ב
  • דיווח במבנה אחיד בהתאם לדרישות רשויות המס
  • טעינת שערי חליפין מבנק ישראל

קסטומיזציה וממשקים

NetSuite הינה מערכת בעלת גמישות רבה המאפשרת ביצוע שינויים והתאמות ללא תכנות. ההתאמות מבוצעות באמצעות ממשק ה- SuiteBuilder המאפשר ביצוע התאמות במסכים, שינוי פונקציונליות, התאמה של תהליכים עסקיים וכד'. פלטפורמת SuitTalk מספקת גישה למערכת באמצעות XML מבוסס ממשק תכנות יישומים (API). כלי זה מאפשר לתוכנות חיצוניות להתממשק למערכת ה – NetSuite.

010

Dashboards

NetSuite מספקת אפשרויות לניתוח נתונים החל מהרגע הראשון להפעלת המערכת. בעלי התפקידים השונים מסתייעים, לצורך בצוע תפקידם, בלוח מחוונים ייחודי המאפשר לבחון מגמות ולבצע Drill Down עד לרמת התנועה הבודדת.

איל גרייפנר, מנכ"ל משותף ב-NetCloud, סקר פרויקטים שבוצעו בשנה האחרונה ואת התוכניות לעתיד.

במהלך שנת השנה בוצעו פרויקטים בחברות שונות, כגון:

011

Groupon

החברה נוסדה בשנת 2008 ועוסקת בסחר בקופוני הנחה. פעילות העסקית של החברה מתבצעת ביותר מ- 500 ערים ו- 49 מדינות, כאשר ברבעון הראשון של שנת 2011 הגיעו הכנסותיה להיקף של 645 מיליון דולר.

פרויקט המחשוב בוצע בכדי לתת מענה מהיר להתרחבותה העסקית של גרופון בשווקים בינלאומיים, לתמוך בצרכים עסקיים של קונסולידציה פיננסית גלובלית, שפות, מטבעות ומענה לדרישות חוק בכל המדינות.

בשלב הראשון, שארך ששה שבועות, בוצעה הטמעה ב-5 מדינות, לאחר שלושה חודשים הוטמעה המערכת ב-26 מדינות נוספות כאשר עד סוף 2011 יופעלו במערכת NetSuite סך של 49 מדינות.

InterFax

החברה נוסדה בשנת 2000 ומתמחה בשירות שליחת פקס דרך האינטרנט וקבלת פקסים ישירות למייל, ללא צורך בהתקנת מודם, שרת פקס, או קווי טלפון. Interfax פועלת כיום בשוק הגלובלי באמצעות חברות ונציגויות במדינות שונות כגון: יפן, ארצות הברית, אנגליה, סינגפור ועוד.

פרויקט המחשוב בוצע בכדי לתמוך בפעילות העסקית המואצת ובפריסתה הגלובלית של InterFax.

במהלך יישום, שארך 3 חודשים, הוטמעה מערכת NetSuite בשלושה אתרים: ישראל, אנגליה, סינגפור. היישום כלל בניית ממשקים למערכות הבילינג הייעודיות של החברה.

איל סקר את תוכניות הרחבת פעילות NetSuite בשוק הישראלי והשקה של שתי פעילויות מרכזיות: הטמעה מקיפה של השפה העברית במערכת ופריסה של מערך שותפים עסקיים.

Save

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *