E-commerce הלכה למעשה

נפגשנו עם ג'ני חלץ, אחראי פעילות מסחר אינטרנטי NetCloud (הנציגה והמשווקת הבלעדית של NetSuite בישראל), אשר הציג את התכונות העיקריות הנדרשות מפלטפורמת מסחר אלקטרוני. המלצתו: שילוב ואינטגרציה מלאים של הפלטפורמה עם מערכת ה-ERP הארגונית בכדי לאפשר בצוע תהליכים שלם – מקצה לקצה.

המסחר האלקטרוני הוא כבר חלק משגרת הקניות של מרבית הצרכנים. רכישה של חופשות, מכשירי חשמל, מתנות לבית, ואפילו תכשיטים , נעשית כיום ללא חשש – למרות שהקונספט של מסחר אלקטרוני הוא בסך הכל בן כמה שנים.

אתר מסחר אלקטרוני מאפשר לחברה להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים, למכור יותר מוצרים ולהגביר את שביעות רצון הלקוחות – המעדיפים לבצע עסקאות מהכורסא בבית, בכל שעה שנוחה להם, על פני כתות רגלים בקניון, עמידה בתור, הובלת המוצרים ועוד.

ארגונים המעוניינים להרחיב את פעילותם ולממש את היתרונות של רשת האינטרנט נדרשים להקים פעילות מסחר האלקטרוני. מדובר בהטמעה של פלטפורמת מחשוב רחבה המעודדת צמיחה וזרימה בערוצי מסחר אינטרנטיים אשר מאפשרת בצוען של כלל פעולות הסחר העסקיות עם לקוחות עסקיים או פרטיים.

אז מה כוללת פלטפורמת מסחר אלקטרוני – Ecommerce ?

ניהול תוכן ואחסון אתרים

שירות המאפשר לחברה לנהל אתרי אינטרנט ללא הגבלה, השונים במהות שלהם: תוכן, שפה, מטבע ועוד. מומלץ מאד שניהול התוכן של כל אתרי האינטרנט יתבצע באמצעות ממשק יחיד המאפשר גישה קלה ומהירה לתוכן של כל אחד מהאתרים. להלן פירוט הפונקציונאליות הנדרשת:

בניית אתרים

הקמה של סוגי אתרים שונים, החל מאתרים בסיסיים אשר אינם דורשים כל ידע מוקדם בבניית אתרים ועד לאתרים העושים שימוש בכלים מתקדמים, כגון Html וכד'.

ניהול טפסים מקוונים

הקמה וניהול טפסים המותאמים לפעילות האתר, כגון: טופס הרשמה לאתר, טופס הזמנת מוצר וכד'

קידום אתרים – SEO

שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש של גוגל באמצעות שימוש בכלי SEO מובנים המתבססים על הדפים הקיימים באתר, כך שתתאפשר חשיפה רחבה ככל האפשר של האתר ללקוחות פוטנציאליים חדשים.

חנות מקוונת ועגלת הקניות

הקמתה של חנות מקוונת המאפשרת פעילות "חנות וירטואלית" באופן שלם ומלא. בין הפונקציונאליות הנדרשת:

עגלת קניות

בחירה של מוצרים וריכוזם בעגלת קניות. ניהול פעילות המלאי והעלות בעגלת הקניות ותמיכה בקבלת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי וסליקה בזמן אמת (כולל תשלום באמצעות PayPal ), מניעת סיכון באמצעות אמצעי אבטחה מתקדמים (תקן PCI וכד') ויכולת שמירת פרטי לקוחות עבור קנייה חוזרת.

המלצות מכירה אוטומאטיות בהתבסס על נתוני קניה של לקוחות

יכולת להציג את המוצרים הנמכרים ביותר ו/או המומלצים ביותר

ניהול קטלוג מוצרים

כלי ממשק פריטים ליצירת קטלוג, ניהול קטגוריות למוצרים, ניהול פריטים עם תכונות שונות (צבע, מידה וכד')

התממשקות ל- eBay

יכולת להרחיב את הפעילות השיווקית והמכירתית על ידי ממשק מלא עם eBay

ניהול הזמנות End-to-End

יכולת לבצע תהליכים מקצה לקצה – הזמנה, משלוח, עדכון מלאי, תמיכה ועוד

שירות עצמי ותמיכה בלקוחות

יכולת למסור מידע ללקוח התומך ביכולתו לבצע שירות עצמי כגון סטטוס ההזמנה בזמן אמת

שיווק אינטרנטי

אספקת כלים המאפשרים להרחיב את התנועה אל ובתוך אתר האינטרנט ו/או החנות המקוונת. בין הפונקציונאליות:

אופטימיזציה למנועי חיפוש

שימוש בכלים מתקדמים לקידום אתרים ( SEO ) וקבלת דירוג גבוה במנועי החיפוש עבור דפי Html סטאטיים ודינאמיים

מנוע חיפוש באתר

יכולת ליצור מנוע חיפוש ידידותי עבור המוצרים השונים באתר

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני

ניהול תהליך שליחת מיילים באופן מלא, כולל יכולת לבנות ולנהל מסד נתונים, יצירת רשימות ע"פ מגזרים /פלחים, שליחת קמפיינים ועוד

מעקב וניתוח מסע הפרסום

יכולת מעקב וניתוח מדויק אחר מסע פרסום, כגון: Paid Search ויכולת שיווק של מילות מפתח למנוע החיפוש בזמן אמת

שותפים העסקיים

יכולת מעקב אחר לידים ומכירות שבוצעו או הופנו על ידי השותפים העסקיים, המאפשרת לך לחשב בקלות את העמלות המגיעות להם, פורטל עסקי המאפשר לשותפים העסקיים לעקוב אחר ההפניות או המכירות שהם ביצעו ועוד

ניהול הנחות וקופונים בזמן אמת

יכולת להגדיר הנחות או קופונים עם יכולת גמישה להגדיר את ההנחה כסכום קבוע, אחוז ממחיר או מתן הטבה בגין משלוח חינם, יכולת להגביל הטבה עבור משתמש או שותף עסקי, מעקב אחר הקופונים וההנחות בזמן אמת, ניהול תוקף לקופונים ועוד

אינטגרציה עם מערך המחשוב הארגוני

עדיף שהפעילות המבוצעת על בסיס פלטפורמת המסחר האלקטרוני תהיה אינטגרטיבית לשאר מערכי התפעול והפיננסים של הארגון ( ERP , CRM ). כך יתבצעו התהליכים המשלבים: נתוני לקוח, הזמנה, בחינה ועדכון מלאים, בחינת אשראים, משלוחים ועוד – באופן המיטבי , המאפשר ניהול ובקרה בזמן אמת.

במידה והארגון ירכוש את פלטפורמת המסחר האלקטרוני כיחידה עצמאית – מומלץ להגדיר את הממשקים הנדרשים למערכי התפעול והכספים, ולא להפעיל את פעילות המסחר האלקטרוני באופן עצמאי, שאינו ניזון ומזין את מערכי המידע הארגוניים.

ניתוח ודיווח

"לוח מחוונים" המאפשר יצירת דוחות ויכולת ניתוח נתונים בזמן אמת. דוחות וניתוחים אלו מאפשרים היבטים שונים של המסחר האלקטרוני, כגון: הגדלת החשיפה של האתר באמצעות ניתוח מנוע החיפוש, מדידת רייטינג של מוצרים או דפים באתר/חנות, בחינת האפקטיביות של מהלכי פרסום, יעילות המבצעים וההנחות המוצעים באתר / חנות ועוד.

בין הפונקציונאליות:

ניתוח פעילות מנועי החיפוש

מידע מדויק המפרט: כיצד הלקוחות איתרו את האתר, מה הם חיפשו באינטרנט (מילות חיפוש פופולאריות), זמני הגעה לאתר, זמני שהיה באתר ועוד.

ניתוח ודוחות אודות הפעילות באתר

נתוני הלקוחות שביקרו באתר, לקוחות שנרשמו לאתר ולקוחות שביצעו רכישות באתר. מעקב אחר עגלות מכירה "נטושות", מעקב אחר פעילויות המכרה באתר (הוספת מוצרים לעגלה ביחס להזמנה הסופית) ועוד

דוחות מותאמים אישית וזמינות הנתונים

יכולת יצירת דוחות מותאמים אישית בהתאם ללוגיקה העסקית של העסק וקבלת המידע בכל זמן ובכל מקום כולל אפליקציות המותאמות לאייפון ולמכשירי אנדרואיד.

לסיכום

פתרון המסחר האלקטרוני מאפשר לחברה לנהל פעילות עסקית באינטרנט. באופן זה מרחיבה החברה את הנגישות שלה ללקוחות נוספים, המעדיפים לבצע רכישות באינטרנט, באמצעות שירות מסחר אינטרנטי מלא: ממידע לרכישה.

אין צורך להמציא את הגלגל. באמצעות פלטפורמות מוכנות לניהול מסחר אלקטרוני, ניתן להקים את הפעילות במהירות, על בסיס פונקציונאליות מוכחת וידע קיים ולממש את היתרון העסקי המצוי באינטרנט – ורצוי שעה אחת קודם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *