סימילארווב מוכיחה שעם נטסוויט אפשר להתחיל בקטן

similarweb-546x350

פורסם בתאריך דצמבר 13, 2016 באתרים הבאים:

חברת הסטארט-אפ הישראלית סימילארווב (SimilarWeb) שפיתחה ומספקת שירות מדידת תנועה לאתרי אינטרנט ולאפליקציות מובייל, התחילה את השימוש במערכת ה- ERP בענן של חברת NetSuite (נטסוויט) כשבחברה היו 70 עובדים תוך יישום מאוד מהיר בישראל, ארה"ב ובריטניה. היום מעסיקה סימילארווב יותר מ- 300 עובדים במשרדיה ברחבי העולם, וממשיכה בצמיחה מרשימה.

החברה, המגובה בהשקעות של 65 מיליון דולר, מנתחת 3 מיליון אפליקציות מובייל ו- 80 מיליון אתרי אינטרנט, ותומכת באלפי לקוחות – החל מעסקים קטנים עד לארגוני אנטרפרייז גדולים.

במקביל לרכישת חברות וגיוס משקיעים, סימילארווב משביחה את השימוש במערכת נטסוויט, ומוסיפה יכולות בתחומי רכש, תקציב, ניתוחים סטטיסטיים, ניתוחים פיננסיים רב מטבעיים, בסיוע חברת נטקלאוד(NetCloud), הנציגות הרשמית של נטסוויט בישראל ומפתחת הלוקליזציה המאושרת למוצר.

NetSuite – היום בבעלות אורקל(Oracle) שרכשה אותה תמורת 7.3 מיליארד דולר במזומן, מסופקת בפלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS – Software as a Service) המאפשרת אספקה של יישומים על גבי רשת האינטרנט ללא התקנה מקומית, במודל של תשלום לפי שימוש.

אבי ישראל, SVP Finance בסימילארווב, אומר:

"הבחירה בנטסוויט אפשרה לנו לשלב מערכת נוספות באינטגרציה מלאה עם המערכת הפיננסית, לתמוך בתהליכים עסקיים פיננסיים בתוך הארגון, ולייעל את עבודת צוות הכספים"

אייל גרייפנר, מנכ"ל משותף בנטקלאוד, אומר:

"התחלנו ביישום קצר ומהיר של נטסוויט בסימילארווב שהסתיים תוך חודש וחצי, ועלינו לאוויר בישראל, אנגליה וארה"ב; זאת מתוך הרצון להחליף את כל המערכות הפיננסיות במערכת פיננסית מרכזית אחת מהר ככל שניתן ובתקציב מאוד מצומצם. לסימילארווב היה ברור שבשלב מאוחר יותר, כאשר החברה תגדל, תהליך כזה יהיה הרבה יותר יקר ומסובך. ואכן, במהלך השנים מערכת נטסוויט אפשרה ואף סייעה לגידול וההרחבה של סימילארווב, בכך שסיפקה תהליכים עסקיים מובנים ומסודרים תוך כדי יכולת התאמה לשינויים הנדרשים כחלק מהגידול המהיר של החברה. סימילארווב הינה דוגמא מצוינת לכך שאפשר ורצוי להתחיל בקטן, ולנצל את היכולות של המערכת למימוש הפוטנציאל של החברה בעתיד"

אודות סימילארווב
סימילארווב היא הסטנדרט להבנת העולם הדיגיטלי. המידע השיווקי של סימילארווב מספק ללקוחות תובנות על שוק האונליין שלהם לכל אתר וכל אפליקציית מובייל בכל תעשיה ברחבי העולם. אלפי לקוחות, כולל איביי, לוריאל, גוגל ו- AirBnB משתמשים בתובנות הדיגיטליות של סימילארווב על מנת להבין, לעקוב ולהגדיל את נתח השוק שלהם. החברה נוסדה ב- 2007 על ידי אור עופר, וגייסה 65 מיליון דולר נכון להיום. כיום סימילאר ווב מעסיקה מעל 300 עובדים ב- 7 משרדים ברחבי העולם.

אודות נטקלאוד
נטקלאוד, הנציגות הרשמית של NetSuite בישראל, הוקמה בשנת 2006 ומספקת שירותי יישום, פיתוח והטמעה של מערכת NetSuite למעלה מ- 8 שנים. לחברה ניסיון רב במגוון רחב של המודולים של המערכת, אחריות בלעדית על הלוקליזציה של המערכת מול רשויות המס בישראל ומגוון רחב של פתרונות משלימים אשר פותחו במהלך השנים. נטקלאוד מספקת שירותים לכל לקוחות NetSuite בישראל וללקוחות NetSuite רבים אשר נמצאים בפריסה עולמית.

איך להרוס פרויקט מחשוב בעשרה צעדים פשוטים

מאת: איל גרייפנר, מנכ"ל משותף בחברת NetCloud

eyalg@netcloud.co.il

רוצים להיכנס לרשימת החברות שאינן מסוגלות להרים פרויקט מחשוב? רוצים שהפרויקט שלכם יהפוך לסיפור אימה המהלך במסדרונות תעשיית התוכנה?

אם התשובה לשאלות אלו חיובית, להלן השיטה שתכניס אתכם להיכל התהילה של "הפרויקטים למחשוב שנכשלו מבלי לדעת למה" בעשרה צעדים פשוטים…

  1. אל תרתמו את ההנהלה הבכירה

אוהבים לעשות הכל בדרך שלכם? אם ההנהלה הבכירה לא מכירה במפורש בצורך להטמיע יישום עסקי חדש, יחסר לכם הגיבוי הדרוש לקבלת החלטות קשות הקיימות בהכרח בכל פרויקט מחשוב. מצב כזה יותיר אתכם עם טווח תמרון מוגבל שישתק את הפרויקט. מכאן ועד לכישלון, הדרך קצרה.

  1. התעלמו מדרישות חיוניות

חושבים שלכם זה לא יקרה? שאין סיכוי שתבחרו במערכת שלא עונה על צרכים חיוניים? אם לא תגדירו במפורש את הדרישות, זה בהחלט עלול לקרות. הספק יטען שהוא עונה על כל הדרישות שלכם, והכל בתום לב, אבל אם לא תדברו באותה שפה, הסוף יכול להיות מאד לא נעים.

לכל עסק יש כמה דרישות חיוניות שאין להן מענה בחלק (או ברוב) יישומי התוכנה. דרישות אלו הן הכרח. אם חבילות התוכנה ברשימה המצומצמת שלכם לא ממלאות את הדרישות הללו, סימן שיש בהן פגם מהותי מבחינתכם. לדוגמה, אם חלק מהאסטרטגיה שלכם היא פעילות באינטרנט, מחסור באבטחה מתאימה עלול להיות פגם מהותי במערכת.

  1. צרו רשימת דרישות מפורטת מדי

זוהי נקודה שבדרך כלל מתעלמים ממנה. למעשה, מקובל לחשוב שכדאי להכניס לרשימת הדרישות את כל הבקשות מהמערכת ולתעדף אותן. זה אולי נשמע הגיוני, אבל עלול לגרום לכם להיתקע.  רשימת דרישות מפורטת מדי עלולה להכניס אתכם לתהליך יקר (ועל-פי רוב לא נחוץ) של התאמת היישום לדרישות הספציפיות של הארגון. אל תשכחו שספקי תוכנות רבות משקיעים שנים ועשרות אלפי שעות עבודה כדי להגדיר תהליכים מומלצים לפי ענפי פעילות. השתמשו בידע שלהם.

  1. אל תשאלו את המשתמשים

המשתמשים, נשמות טובות שכמותם, לא יעבדו עם מערכת אשר אינם מעוניינים להשתמש בה. הדבר נכון במיוחד אם הם מרגישים שצוות כלשהו, שלא מבין את הצרכים שלהם, כופה עליהם תוכנה שמקשה על עבודתם. והתוצאה? מתן פתרונות עוקפים ומערכת שעובדת על הנייר בלבד.

גיוס תמיכת המשתמשים הוא צעד חיוני בשלב הכנת המפרט ליישום, בשלבי בחירת המערכת, יישומה והטמעתה בארגון.  הדרך הטובה ביותר להשיג תמיכה של קבוצה היא לאפשר לחבריה להשמיע את דברם, ולהוכיח שמקשיבים להם.

  1. השאירו הסבות וטיוב נתונים לסוף הפרויקט

אין ספק שבכל פרויקט מחשובי הסבות וטיוב נתונים זה החלק הכי פחות חשוב. בכלל, בשביל מה להתעסק עם זה? זה סתם משעמם וגוזל המון זמן. מה לעשות שמערכות מידע בדרך כלל מעבדות נתונים ולא ממציאות אותם מחדש. יש להתייחס להסבות וטיוב נתונים כאל פרויקט מחשובי לכל דבר הדורש ניהול, הכנת תוכנית עבודה, לוחות זמנים, הקצאת משאבים וכמובן תקציב. כדאי להתחיל בזה מיד בהתחלת פרויקט המחשוב ולא לדחות זאת לשלביו האחרונים.

  1. בחרו בספק לפי התקציב וקבעו תקציב לפי הצעת הספק

זוהי נקודה חשובה: לקחתם חברת ייעוץ, כתבו לכם RFP, בחרתם את הספק הטוב ביותר כיוון שנתן לכם את המחיר שרציתם במחיר קבוע (Fix Price). כל הכבוד!! עמדתם ביעד התקציב שהגדרתם.  הפרויקט התחיל אך אויה, הספק לא בדיוק הבין את הצרכים, היועץ לא בדיוק הקפיד על הדוחות, צריך לתגבר את ההדרכות, צריך שרת חזק יותר וכל פיתוח נקרא CR (Change request). אם יש פער גדול בין הצעות שונות שקיבלתם, שווה להבין ממה נובע הפער. מעבר לכך, בכל פרויקט מחשוב, צריך להכין תקציב לפעילויות בלתי צפויות. זה לא אומר שחייבים להשתמש בו אבל כשזה חסר זה יכול להיות מאד כואב.

  1. חפשו פתרון קסם

תוכנת ERP תגדיל את הרווחיות שלכם! CRM תתקן את כל החוליים! מערכת BI גם תשאב את האבק מתחת לכריות בספה ואפילו תכין קפה.

כאשר איש מכירות מנסה למכור לכם תרופת פלא* שתפתור את כל הבעיות**, אולי כדאי "לחפור" בהצעה שלו קצת יותר לעומק.

* רמז: אין דבר כזה.

** מערכת מידע היא לא "פתרון", למרות מה שטוענים הברושורים הזוהרים. מערכת מידע היא כלי. האם אי-פעם ניסיתם לתקוע מסמר בעזרת "פתרון"? ("מותק! אכפת לך להעביר לי את הפתרון?") הפתרונות האמיתיים הם העובדים שלכם. תנו להם את הכלים הנכונים.

  1. קיבעו לוחות זמנים לא ריאלים

רוצים מערכת עכשיו ומהר. אם יש משהו שיהרוג לכם את הפרויקט – זהו לוח הזמנים הלא ריאלי. באחריות. לחץ וחיפזון הם מרשם בדוק לקבלת "החלטות רעות". דאגו להקצות די זמן כדי לבחון את התוכנות כמו שצריך. בדקו בקפדנות כל שלב בתהליך, מאיסוף הצרכים עד לעליית המערכת לאוויר, והבטיחו שכל בעלי העניין מודעים לאבני הדרך העיקריות ומתכוונים לעמוד בהן.

  1. מכנו את התהליכים עסקיים הלא נכונים (שם מקוצר ל: "תראו, זה אולי לא מה שצריך לעשות, אבל זה הרבה יותר מהר")

היתרון בהטמעת יישומי תוכנה עסקיים (כגון: תוכנות ERP ו-CRM) הוא לא רק במיכון התהליכים העסקיים בארגון, אלא בכך שההטמעה מאלצת את הארגון לבדוק לעומק את תהליכיו הארגוניים. יש להקפיד למפות את התהליכים העסקיים הקיימים כדי לוודא שהם אכן מתאימים לדרישות העולם האמיתי. אם הם לא מתאימים, בשביל מה, בשם אלוהים צריך למכן אותם?

  1. אל תחשבו על היום שאחרי

בחרתם ביועץ, הוא ידאג לכם ליום שאחרי בחירת המערכת. בחרתם בספק, הוא ידאג לכם ליום שאחרי העלייה לאוויר.  עליתם לאוויר, אז למה אתם לבד? יועץ שאינו מסוגל ללוות אתכם ליום שאחרי בחירת המערכת, סביר להניח שיש לו סיבה טובה לא להיות שם. בשלב היישום מתגלים כל ה"חוסרים" של שלב האפיון. יועץ שמגיע מעולם הפרויקטים, ביצע בעצמו פרויקטים וכפי שאנו מכנים זאת "לכלכך את ידיו" לא יחשוש ללוות את הפרויקט גם בשלב היישום וההטמעה של המערכת שנבחרה. לכל מערכת שעולה לאוויר נדרשת תקופת הרצה. כדאי מאד שהספק שיישם את המערכת יהיה שם, גם אם נראה לכם שזה מיותר. כמובן שיש לתקצב זאת עוד בשלב הבחירה. נקודה אחרונה בהקשר ליום שאחרי זה שירות התמיכה, שדרוגים, גיבויים, תחזוקה וכדומה. אסור לחשוב על זה, אחרת לא תלכו על זה J!!!

הכותב הינו מנכ"ל משותף בחברת ITCom, העוסקת במתן שרותי ייעוץ, ליווי והטמעת מערכות מידע בכלל ומערכות CRM ו-ERP בפרט.  החברה מתמחה בבניית אסטרטגית מערכות מידע לצורך מימוש האסטרטגיה העסקית של הארגון והטמעת מערכות אלה בפועל. 

הצגת NetSuite

אייל מציג את NetSuite – מערכת תוכנה לניהול עסקי: ERP, CRM, סחר אלקטרוני ועוד במודל SaaS; סוקר את התאמת המוצר לשוק הישראלי ופרויקטים שבוצעו בישראל בשנה האחרונה ומפרט את התוכניות לעתיד.

שמואל מרדלר: מהי בקצרה NetSuite ומי בין לקוחותיה ?

אייל גרייפנר:NetSuite הנה מערכת תוכנה לניהול עסקי: ERP, CRM, סחר אלקטרוני ועוד במודל SaaS. החברה נסחרת בנאסדק לפי שווי של 2 מיליארד דולר ונמצאת בבעלות חלקית של מייסד אורקל – לארי אליסון. מעל 10,000 חברות ברחבי העולם משתמשים ב-NetSuite לניהול פעילותם העסקית.

בין לקוחות NetSuite בעולם ניתן למנות את: Johnson & Johnson, SIEMENS, CA OLYMPUS,VERINT CITRIX, Software AG. בין הלקוחות בישראל נמנות:Tigo Energy,Groupon, Imperva, Goldrock Capital, Cellex , קוטלב חניתה ציפויים, Interfax, Visa2all, QualComm Israel, קבלה לעם, ועוד.

שמואל: מדוע נבחרה NetCloud לייצג את המוצר בישראל ומה סטטוס הלוקליזציה ?

אייל: NetCloud נבחרה עקב הניסיון העשיר שלה ביישום פרויקטי ERP ו-CRMבשוק הישראלי, היכולת ללוות את הלקוח בכל שלבי ההטמעה החל משלב היישום ועד לסיום ההטמעה של המערכת בארגון והיכולת שלנו לאפיין ולבצע התאמות נדרשות במערכת לשם הפעלתה, בהתאם לחוקים והנוהגים העסקיים, בשוק הישראלי.

במשך למעלה משנה עסקנו בהתאמת המערכת לכללי הרגולציה הנדרשים על פי חוק. בישראל הרגולציה מוקפדת יותר מרוב מדינות העולם, וכוללת אלמנטים רבים כגון ניכוי מס במקור, ביצוע אוטומטי של חישובים, דיווח על מע"מ, הפקת טפסים כמו קבלה, חשבונית מס ותעודת משלוח, דיווחים ממוחשבים לרשויות המס.

שמואל: האם תוכל לתאר מספר פרויקטים נבחרים שבצעתם בשנה האחרונה ?

אייל: יישום והטמעת המערכת בחברת גרופון, מובילת הדילים העולמית, יחשב לאחד הפרויקטים המרשימים ביותר שביצענו השנה. תוך שישה שבועות בלבד עלתה המערכת לאוויר בחמש מדינות בו זמנית. היה לנו חלון זמן מאד קצר לביצוע המעבר למערכת החדשה ובעזרת היכולות והפונקציונאליות העשירה של המערכת, הצלחנו לעמוד באתגר.

פרויקט נוסף רב חברתי שבוצע השנה הינו בחברת אימפרבה. לחברה סניפים בישראל ובארה"ב. בפרויקט זה החלפנו את מערכת ה-ERP פריוריטי שהיתה בשימוש. הארגון הגיעה למסקנה פשוטה שהוא יכול לקבל תמורה הרבה יותר טובה ממערכת אחת המספקת מענה הן לצרכי ניהול המשאבים בארגון וצרכי ניהול הלקוחות, מערכת אינטגרטיבית, עם בסיס נתונים אחד ועוד במודל של SaaS.

ביצענו השנה פרויקט בחברה יצרנית Tigo Energy הכולל מענה מלא לכל צרכי הייצור והלוגיסטיקה, ניהול מלאים, פקודות עבודה, ניהול מחסנים, ניהול פריטים סריאלי ומטרציוני כולל יישום פיננסי של חברת האם בארה"ב.

ביצענו השנה פרויקט בחבר Shoebil הכולל יישום מערך לוגיסטי בסין. פרויקט מאד מאתגר בשל אופי הדרישות המיוחדות לחברה המתנהלת בסין ומפעילה עובדים מקומיים אשר אינם אמורים להיות חשופים למידע רגיש של הארגון.

שמואל: לאילו לקוחות אתם פונים ומהן התוכניות לעתיד ?

אייל: אנחנו פונים לחברות שיש להן בין עשרה למאה משתמשים, הנדרשות לפתרון מקומי או בינלאומי ומציעים להם מענה מהיר, בעלות חודשית נמוכה, ללא צורך בהשקעה יקרה ברכישת רישוי ואחזקה של המערכת (חומרה, גיבויים, שידרוגים ועוד…). לאחר שצברנו בשנתיים האחרונות ידע יישומי רב, אנו נערכים להרחבת הפעילות בישראל ובכלל זאת הרחבה של שיתופי פעולה עם גופים בעלי ערך מוסף בשווקים בהם אנו פועלים.

סקירת מוצר: NetSuite

מערכת NetSuite תומכת בפעילות תפעולית/פיננסית (ERP) אינטגרטיבית למערכי ניהול הלקוחות – CRM ופעילות סחר אלקטרוני ב"ענן". למעלה מ-10,000 ארגונים בכ-100 מדינות בחרו ב-NetSuite לניהול עסקים, קבלת מידע בזמן אמת ועוד.

כללי

מערכת NETSUITE היא מערכת ה-ERP הנפוצה ביותר במתכונת "מחשוב ענן" ומאפשרת ניהול עסקי גלובאלי בזמן אמת. המערכת כוללת פונקציונאליות פיננסית, תפעולית, קשרי לקוחות – CRM וסחר אלקטרוני.

קצב אימוץ מערכת NetSuite, בהתאם לנתוני גרטנר המפורטים בתרשים שלהלן, הנו הגבוה ביותר מבין עשר חברות מחשוב ארגוני שנבחנו:

012

מרכיבי המערכת ותועלות עסקיות

NetSuite תומכת בפעילות תפעולית/פיננסית (ERP) אינטגרטיבית למערכי ניהול הלקוחות – CRM ופעילות סחר אלקטרוני.

013

פיננסי

המערך הפיננסי של NETSUITE מספק יכולות פיננסיות מקיפות ומוכחות, אשר משתלבות בפעילות העסקית כגון: תהליכי מלאי, הזמנות, מכירה, שירות ועוד. המערך הפיננסי מותאם לעבודה במדינות רבות בעולם, ובכלל זה בישראל, ומאפשר ניהול רב חברתי, רב מטבעי, תמיכה בחוקי מיסוי, שפות ודרישות דיווח.

בין היכולות:

  • הגדרת תקופות חשבונאיות
  • קליטת מסמכים למערכת החשבונאית
  • העברת פקודות יומן ידנית או בממשק
  • תשלומים לספקים
  • תקבולים מלקוחות
  • דוח גיול ספקים
  • דוחות מע"מ
  • ניהול קופות והפקדות לבנק
  • דוחות רו"ח ומאזני בוחן

בין התועלות: בחינה מקיפה ועדכנית של המידע הפיננסי באמצעות כלי בחינה, ניתוח ומצגי נתונים פיננסים מתקדמים; איחוד נתוני חברות ב-"לחיצת כפתור"; פשטות וקלות בשלבי ההטמעה והתפעול; תמיכה בהרשאות גישה ומידור ועוד

CRM

מערך ה- CRM של NetSuite מציע יכולות מתקדמות של מערכת ניהול קשרי לקוחות ( CRM ) התומך בפעילות השיווק, מכירות ( SFA ), שותפים עסקיים, שירות ועוד. מערך ה-CRM אינטגרטיבי למערך התפעול והכספים ומאפשרת אינטגרציה מקיפה של פעילות החברה, משלב ניהול המערכה השיווקית, מעקב הזדמנויות מכירה (Leads) ועד שלב האספקה והחיוב.

בין היכולות:

  • ניהול מערכות שיווקיות והזדמנויות עסקיות
  • Email Marketing
  • ניהול תחזיות
  • הצעות מחיר והזמנות
  • עמלות ותמריצים
  • פורטל לקוחות
  • ניהול ידע
  • Mobile / Wireless
  • ועוד

בין התועלות: ביצועי מכירות, שירות ושיווק מכל מקום ובזמן אמת; נתונים מקיפים של 360 מעלות בכל נתוני ועסקאות הלקוח; שיפור שיתוף הפעולה עם השותפים העסקיים – מעקב לידים משותף וניהול השיווק; תהליך הזמנה פשוט ושוטף – אינטגרציה מלאה בין המכירות לפיננסי; מדידת אפקטיביות הקמפיינים ומיקוד בפעילות בעלת ROI גבוה יותר ועוד

סחר אלקטרוני

מערך הסחר האלקטרוני של NETSUITE מספק את הכלים הנדרשים להפעלה שוטפת של ערוצי סחר אינטרנטיים. בין אם הלקוחות שלך פרטיים או עסקיים, פתרון המסחר האלקטרוני של NETSUITE, המשולב במערכים התפעוליים, מאפשר לך למצות את ערוץ הסחר האלקטרוני החל מהקמת אתר סחר אלקטרוני בעל יכולות Web Store + Shopping Card , וכלה באינטגרציה מלאה למערכי התפעול והכספים.

בין היכולות:

  • תמיכה בסחר אלקטרוני במדינות, שפות ומטבעות כנדרש
  • הקמה ותפעול של אתר אינטרנטי משולב פעילות סחר
  • הקמת חנות אינטרנטית הקלה לתפעול אינטואיטיבי – "Amazon.com Like Experience
  • תמיכה בערוצי מכירה מגוונים בסביבה אחת
  • מנגנוני "שירות עצמי" ללקוח האינטרנטי
  • ועוד

בין התועלות: מערך סחר אלקטרוני משולב המשפר את השירות ללקוח, וכולל: שיווק, פעילות סחר אלקטרוני, ניהול משימות, מעקב מלאיים והנהלת חשבונות; הטמעה מהירה של פעילות עסקית מקוונת המנהלת את העסק שלך בזמן אמת; יכולת בחינה מקיפה ובזמן אמת של נתוני הסחר האלקטרוני ומעקב האספקות והחיוב; שיפור שירות הלקוחות באמצעות מגנוני "שירות עצמי" ועוד.

CRM בענן הטלסקופ של עולם המכירות

מערך ה- CRM של NetSuite מציע יכולות מתקדמות של מערכת ניהול קשרי לקוחות התומך בפעילות השיווק, מכירות (SFA), שותפים עסקיים, שירות ועוד.

מערך ה- CRM אינטגרטיבי למערך התפעול והכספים ומאפשר אינטגרציה מקיפה של פעילות החברה, משלב ניהול המערכה השיווקית, מעקב הזדמנויות מכירה (Leads) ועד שלב האספקה והחיוב.

בין היכולות:

  • ניהול מערכות שיווקיות והזדמנויות עסקיות
  • E-mail Marketing
  • ניהול תחזיות
  • הצעות מחיר והזמנות
  • עמלות ותמריצים
  • פורטל לקוחות
  • ניהול ידע
  • Mobile/ Wireless
  • ועוד…

בין התועלות:

ביצועי מכירות, שירות ושיווק מכל מקום ובזמן אמת.

נתונים מקיפים של 360 מעלות בכל נתוני ועסקאות הלקוח.

שיפור ביצועי המכירות – תחזיות מכירה מדויקות יותר.

שיפור שיתוף הפעולה עם השותפים העסקיים – מעקב לידים משותף וניהול השיווק.

תהליך הזמנה פשוט ושוטף – אינטגרציה מלאה בין המכירות לפיננסי.

שיפור שביעות רצון הלקוח – ניהול מלא של תיק הלקוח והיסטוריית הלקוח.

מדידת אפקטיביות הקמפיינים ומיקוד בפעילות בעלת ROI גבוה יותר

ועוד..

SuiteCommerce

שירות המסחר האלקטרוני של NetSuite ה- SuiteCommerce הוא פתרון המסחר הראשון שנבנה עם הרעיון כי מסחר אלקטרוני הוא כבר לא ערוץ עצמאי, אלא בעל יכולות ליבה לעסקים קמעונאיים
ו- B2B.

SuiteCommerce הוא הפתרון הראשון בתעשייה שמאחד את תוכנת המסחר האלקטרוני שלך עם מערכות עסקיות תפעוליות כדי לענות על ציפיות של לקוחות לחוויה עקבית לאור כל נקודות המגע הקיימות.

מסחר בכל מקום

הגידול במכשירים תומכי אינטרנט מאפשר שכל מוצריך יהיו במרחק לחיצה אחת מהלקוחות. הצרכנים מצפים לחוויה אופטימאלית מכל Touchpoint דיגיטלי בכל עת.
המסחר של SuiteCommerce כארכיטקטורת שירות (CaaS) מאפשר לך ליצור חווית קניות באינטרנט על פני כל אתר, כל מכשיר, כל מדינה ותמיכה בכל מודל עסקי ללא כל הגבלה.

תובנות מהלקוח

עסקים מובילים שמים את הלקוח במרכזה של כל החלטה. SuiteCommerce היא מערכת המסחר האלקטרוני הראשונה שתוכננה סביב כל הלקוחות שלך, הן לצרכנים ולעסקים אחרים.
תוך הסתמכות על רישומי לקוח, חברות יכולות להשיג נראות חסרת תקדים על הלקוחות שלהם והם מסוגלים להפעיל שיווק אסטרטגי וקידום מכירות המבוססים על כל האינטראקציה של הלקוח.

מסחר מחובר

בניגוד למערכות מסחר אלקטרוני מהדור הראשון, SuiteCommerce משתלבת באופן מקורי עם מערכות תיעוד הנתונים בהם אתה משתמש כדי להפעיל את העסק שלך – הכספים, השיווק, התמיכה בלקוחות, ניהול הזמנות, מלאי ומחסנים. בגלל השילוב המקורי הזה אתה מסוגל להסתגל במהירות רבה יותר לשינויים בעסק שלך, לשרת את הלקוחות שלך טוב יותר ולהשתמש בנתונים הארגוניים שלך בפועל לצורך שיווק וקידום מכירות. זה מאפשר לך לייעל את הרווחיות, להפחית את עלויות התפעול, לבנות את שביעות רצון הלקוחות ולנצל הזדמנויות לצמיחה מבלי לבזבז הון בשילוב תוכנת המסחר האלקטרוני שלך עם המערכות העסקיות שלך.

מערכות ERP יכולות לסייע בניהול סיכונים ובמניעת הונאה ומרמה

מערכות ERP יכולות לסייע בניהול סיכונים ובמניעת הונאה ומרמה

שימוש נבון במערכת ERP יכול להבטיח עמידה בדרישות חוקיות ובתקנים חשבונאיים, אך גם למנוע הונאה ומרמה. שימוש בהרשאות משתמש ביישום ERP עשוי למנוע גניבה, ושימוש מאסיבי ונבון בהגנות הקיימות במערכת ה- ERP יכול לחסוך זמן במהלך הביקורת שעורך רו"ח המבקר וגורמים נוספים.

נטילת סיכונים היא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים. עם זאת, מנהלים נבונים יודעים לנהל את הסיכונים ולמנוע טעויות הגורמות להפסדים, כמו גם סיכונים אחרים כגון סיכונים תפעוליים, פיננסיים ואסטרטגיים, לרבות הונאה ומרמה.

כדי להתמודד עם סיכונים אלו, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, עלינו תחילה להבין ולדרג את הסיכונים שעימם מתמודד כל ארגון עסקי, ולהבין כיצד מערך המחשוב יכול לסייע לאותו ארגון. לשם כך ניתן להשתמש במערכות המחשוב שכבר קיימות בארגון.

שימוש נבון במערכת ERP יכול להבטיח עמידה בדרישות חוקיות ובתקנים חשבונאיים, אך גם למנוע הונאה ומרמה. שימוש בהרשאות משתמש ביישום ERP עשוי למנוע גניבה, ושימוש מאסיבי ונבון בהגנות הקיימות במערכת ה- ERP יכול לחסוך זמן במהלך הביקורת שעורך רו"ח המבקר וגורמים נוספים. הגדרה מתאימה של יישום ה- ERP מסייעת לחברה במספר דרכים להתגונן מפני הונאה וטעויות העלולות לעלות לארגון ביוקר. להלן שלוש גישות מעשיות שארגונים עסקיים יכולים לנקוט כדי להגן על נכסיהם באמצעות מערכת ERP:

זיהוי סיכונים מלמעלה-למטה

ניהול סיכונים עסקיים מחייב זיהוי הסיכונים מלמעלה-למטה. ההנהלה הבכירה מתמקדת בדרך-כלל ביצירת יתרון תחרותי, ומקדישה תשומת לב פחות להוצאות שישפרו את הציות לתקנות. אבל אפילו בחברות שאינן מחויבות לציית ישירות לחוקים ותקנות כגון חוק סרביינס-אוקסלי (SOX) יכולים ליישם כמה מהעקרונות שדורשים חוקים אלו כדי להועיל לחברה. ציות להנחיות בסיסיות בתחום אבטחת נתונים ומניעת סיכונים יכולים להקטין עוד יותר את הסיכון להפסד פיננסי הנגרם מטעויות מנהלתיות או מהונאה. הצעדים הספציפיים הנדרשים כדי להבטיח ציות להנחיות אלו משתנים מחברה אחת לרעותה או ממודל עסקי אחד למשנהו, וכל חברה צריכה לשים לב לגורמים בסיסיים כגון דו"חות כספיים טובים, אבטחת נתונים, שמירת פרטיות ואחסון מידע חיוני – וכיצד מידע זה משפיע על היבטים כגון דיווח כספי מדויק.

גישת מלמעלה-למטה מזהה את המידע החיוני לעסק. בחברה יצרנית, למשל, המידע החיוני כולל בדרך כלל לקוחות, נכסים, מלאי ושכר. לעומת זאת, המידע החיוני בחברה המספקת שירותים מקצועיים הינו הרבה יותר פשוט וכולל בדרך כלל נתוני לקוחות, שכר וכו', בעוד שהנכסים הפיזיים היחידים הם טלפונים ואולי גם שטח משרדים מושכר.

כמובן שהמידע החיוני מגיע מלב הפעילות העסקית: התהליך העסקי העיקרי, או המנגנונים באמצעותם משאבים זורמים אל החברה וממנה. כמובן שהסיכונים משתנים מארגון לארגון בהתאם לאופי תהליכי הליבה. פרופיל הסיכון של חברה המוכרת מספר קטן של מוצרים יקרים (ציוד תעשייתי, לדוגמה) למספר מועט של לקוחות שונה מאד מזה של חברה המוכרת מאות אלפי פריטים למספר רב של לקוחות.

חברה המשרתת מספר קטן של לקוחות עם מוצרים יקרים מאד צריכה להבטיח שרק אנשים מורשים יוכלו "לפתוח" לקוחות חדשים במערכות החשבונאיות. מכאן, שחברה כזו צריכה להקפיד שתנאי התשלום, מגבלות האשראי ובקרות נוספות קיימות ופועלות כראוי.

עם זאת, תהליך היצירה של לקוח חדש במערכת אינו תהליך קריטי עבור חברה עם מספר רב של לקוחות וערך נמוך יותר בכל מכירה. חשוב להבין את זרימת התהליכים העסקיים ונפחי העסקאות וההשלכות על קשרים עם השותפים העסקיים. מערכת ERP היא כלי מצוין להנהגת תהליכים פורמאליים ליצירת לקוח חדש במערכת ואולי חשוב מכך, למיסוד היחסים עם הספקים במערכת.

ניצול בקרות המשתמש המובנות ביישום

אפילו חברות השומרות 80 אחוזים מהמידע שלהן במערכת ERP, תוך הקטנת הסיכון שבשימוש בכלים מאולתרים, אינן מכירות בהכרח את כל היכולות של מערכת ERP וכיצד ניתן להגדיר אותן לצורך ניהול סיכונים. לעיתים קרובות, חברות מתעלמות מיכולות אלו במהלך תכנון והטמעת המערכת כיוון שניהול הסיכונים אינו הגורם העיקרי לרכישת המערכת, וכמובן שהחברה לא מתכוננת מראש לאפשרות של ביקורת או ניסיון הונאה. עקב הנטייה לדחוק הצידה את נושא ניהול הסיכונים בהשוואה לתכונות אחרות של מערכת ה- ERP, חשוב שמנהלי הפרויקט והיועצים יסבירו לאנשי החברה ויעודדו אותם לבחון שלושה תחומים של ניהול הסיכונים כחלק מהתכנון והיישום של מערכת ERP:

מניעת טעויות והונאה באמצעות אבטחה מבוססת תפקידים

זוהי תכונה של ERP שלא כולם מבינים. ומשמעותה להבטיח שרק האנשים הנכונים מוקצים לכל פעילות וכי אין להם אפשרות לעסוק בפעילויות מחוץ לתחום שהוגדר להם. בדרך-כלל, הדבר דורש הפרדת סמכויות, בדיוק כפי שלא נרצה שכל אחד יוכל לבצע פעולות במחזור העסקי של החברה, גם אם מדובר בפעולות פשוטות של הזמנות כנגד מזומנים או רכישה ותשלום.

גם חברות המפרידות את כל התפקידים החיוניים כדי להשיג אבטחה מבוססת תפקידים ממשיכות להעסיק מנהל חשבונות. בדרך כלל, מנהל החשבונות מבצע מספר מטלות הקשורות ליתרות הזכות והחובה, ספר החשבונות הראשי והתאמות מלאי. זוהי הפרה של כללים בסיסיים של הפרדת סמכויות פיננסיות, אך היא מתרחשת למרות שהחברה משתמשת במערכת ERP מובילה שנועדה לספק הפרדת סמכויות פיננסיות ואבטחה מבוססת תפקידים, ובמקרים מסוימים מפרידה סמכויות אלו בתחומים אחרים.

אבטחה מבוססת תפקידים חייבת להיות בנויה בתוך היישום כאשר הגדרת התפקידים מתבצעת במהלך היישום תוך תחזוקה שוטפת במהלך השימוש.

יישום בקרות גילוי ומניעה

לעיתים, הצוות המנהלי של החברה קטן מדי מכדי לאפשר הפרדת סמכויות ברמה כזו שתאפשר ליהנות באמת מיתרונות האבטחה מבוססת התפקידים, או ששיטת העבודה מסובכת מדי כך שהאבטחה מבוססת התפקידים אינה מעשית.

עם זאת, פעילויות מסוימות דורשות מעקב ואימות תכופים יותר ממה שמתאפשר מבדיקת קבצי יומן רישום. למרבה המזל, יש מערכות ERP השולחות הודעות יזומות כאשר מתרחשים אירועים מסוימים. לדוגמה, סמנכ"ל הכספים רוצה לקבל הודעה אוטומטית בכל פעם שעובד בחברה רושם שיק בסכום העולה על 10,000 דולר.

עצם הידיעה שמערכת ה- ERP מחוללת התרעות כבר עשויה להספיק כדי למנוע מעשי מרמה גדולים. אבל מה עושים כאשר העובדים מודעים להגדרות ההתרעה של המערכת ומנסים לבצע עסקאות הונאה מתחת לסף זה? כדי להתמודד עם מצב זה, ניתן להגדיר בנוסף לסף הבודק שיקים מעל 10,000 דולר גם בקרה המודיעה אם מבוצעות שתיים או יותר עסקאות בסכומים שמעל 9,000 או 8,000 דולר בתוך פרק זמן מוגדר (למשל, בתוך 14 שעות). כדאי מאד לעקוב אחרי מספר רב של אירועים מכיוון שאירועים קטנים יכולים להצטבר ולהפוך לאירוע גדול. כדאי מאד גם לא להפיץ את עובדת קיומן של הבקרות הללו ברבים כי כך הם יאבדו מיעילותן.

ניהול סיכונים מונעי-מחשוב

מעבר לטיפול במשתמשים רגילים, מערכת ERP צריכה להציע בקרות איתור ומניעה כדי למנוע ממנהלן של מערכת, מסדי נתונים ומתכנתים לבצע טעויות או לנהוג באופן שיסכן את כספי החברה.

בקרות איתור ומניעה בתחום המחשוב צריכות להיות משולבות זו בזו בצורה הדוקה. לדוגמה, קבצי יומן יכולים לעקוב אחר שינויים בטבלאות שנעשים על-ידי מנהלן של מסדי הנתונים. למשל, אפשר להעניק למנהלן של מסדי הנתונים הרשאת גישה בלבד שתאפשר כניסה למסד הנתונים אך לא שינוי נתונים בטבלאות יישומים.

כמה ממערכות ה- ERP מציעות כלי ניוד נתונים, מסביבת פיתוח המאפשרת לצוות הטכני לכתוב קטעי קוד חדשים ואז לשלוח אותם לסביבת בקרת איכות לצורך ביצוע בדיקות. לאחר הבדיקות, הקוד עובר לאזור הרצה או אפילו ישירות לאזור הייצור. כדי לאפשר התאוששות מהירה למקרה שבו ביצועי הקוד החדש בתוך היישום אינם עונים על הציפיות, המערכת כוללת אפשרות להחזרת הנתונים במהירות למצבם הקודם.

חשוב לבחון את יכולות היישום למעקב אחרי פעילות עובדים המעורבים בניהול שינויים ובהעברת קטעי קוד מאזור הפיתוח לאזור הייצור. מנהלן יכול לשנות בזדון את קוד המקור של היישום או אפילו ליצור תוכנה שתשנה את קוד המקור תוך שימוש בכלי ניוד (המובנה ביישומים ארגוניים רבים) במטרה להסתיר פיסת קוד המבצעת פעולות פעם אחת. התוצאה יכולה להיות למשל, העברה חד-פעמית של 100,000 דולר לחשבון בנק מסוים. ניתן לבנות את הקוד כך שקובץ הרישום יימחק מיד לאחר ביצוע הפעולה וכך לא ניתן יהיה לאתר את הסיבה המדויקת לפעולה החריגה מבלי לבדוק בזו אחר זו מיליוני שורות קוד.

ליהנות מהיעילות שבניהול סיכונים אוטומטי

מקובל לומר שבני אדם יעדיפו להתאמץ כדי למנוע ממישהו אחר לגנוב מהם 10 שקלים, מאשר לעבוד כדי להרוויח 10 שקלים מלכתחילה. למרות שהמהות של ניהול סיכונים היא בעיקר למנוע הפסד, יש יתרון אמיתי במיכון תהליכים המונעים טעויות יקרות והונאה. יישום שיטות ממוכנות לניהול סיכונים בתוך סביבת ה- ERP הארגונית יכול לסייע בתיעוד של פעילויות ניהול הסיכונים והציות לתקנות. הארגון יעריך את ההשפעה החיובית של שיטות ממוכנות אלו בביקורות הבאות או בכל פעם שיידרש לתעד את ההגנות ששילב במערכות העסקיות שלו.

כאשר מנוע אירועים של מערכת ERP מוגדר לבדוק חריגים ולשלוח הודעות כאשר חריגים אלה מתרחשים, הארגון יכול לתעד את החריגים ולהשתמש במערכת הדיווח לטובתו במהלך ביקורת. כלומר, לבדוק את הבקרות ולשמור את נתוני הבדיקה כך שניתן יהיה להציג אותן למבקר על מנת להוכיח שמגבלות האשראי לא השתנו, ובמקרה שהשתנו, להוכיח שגורמים מוסמכים בארגון קיבלו על כך הודעה. בנוסף, יישום ה- ERP צריך לאפשר שמירת קבצי רישום על כל פעולה במערכת, ובכך לספק תיעוד נוסף ובקרות מאתרות.

סיכום

ניהול סיכונים בסביבת ERP מתחיל בניתוח מעמיק לאיתור נקודות הממשק בין הסיכונים אתם מתמודד הארגון העסקי לבין הטכנולוגיה. למרבה המזל, יישום ארגוני מתקדם יכול להקל על ביצוע פעילויות ניהול סיכונים, באמצעות בקרות מונעות ובקרות מאתרות.

עם זאת, שום טכנולוגיה לא תעזור אם ניהול הסיכונים לא יזכה לעדיפות בעת תהליך התכנון וההטמעה. ניתוח סיכונים עסקיים במהלך זמן קריטי זה והגדרת המערכת לטיפול בסיכונים אלו עשויים למנוע הפסדים הנובעים מטעויות או מפעולות זדוניות. לאחר שהוגדרו והופעלו, הם יסייעו בתיעוד תהליכים, ניהול סיכונים וציות לתקנות.

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת NetCloud – נציגת NetSuite בישראל

הטמעת ERP ON DEMAND בחברת INTERFAX

אודות Interfax

Interfax, אשר נוסדה בשנת 2000, מפתחת ומשווקת שירות שליחת פקס דרך האינטרנט וקבלת פקסים ישירות למייל, ללא צורך בהתקנת מודם, שרת פקס, או קווי טלפון. השימוש בשירות שליחת וקבלת הפקסים של אינטרפקס מאפשר נגישות לפקס מכל מקום ובכל זמן ולשם קבלתו אין צורך בהתקנה תוכנה, או ברכישת חומרה ותחזוקתה.

Interfax פועלת כיום בשוק הגלובלי באמצעות חברות ונציגויות במדינות שונות כגון: יפן, ארצות הברית, אנגליה, סינגפור ועוד.

הצורך העסקי

מציינת רו"ח תמי קידר, מנהלת הכספים ב-Interfax: "בשנים האחרונות חל גידול מהותי בפעילות העסקית של החברה המשווקת את שירותיה לארגונים ואנשים פרטים בארץ ובעולם. בנוסף לחברת האם, הוקמו חברות בנות במספר שווקי יעד מרכזיים".

הפעילות העסקית בחברות השונות התנהלה על בסיס מערכות מידע מקומיות שאומצו על ידי החברות, ללא תיאום בניהן. מוסיפה תמי: "ככל שהפעילות העסקית התרחבה, חשנו בצורך גדל והולך לבקרה של הפעילות העסקית הגלובלית ובכלל זה איחוד הדוחות הכספיים של החברות השונות. מצאנו כי אנו משקיעים שעות רבות ויקרות בעבודה פנימית וחיצונית לשם ביצוע פעילות הבקרה והאיחוד ובנוסף, הנתונים מוצגים באיחור למקבלי ההחלטות".

תהליך הבחירה / מהלך הפרויקט

מוסיפה רו"ח תמי קידר: "בחנו מספר תוכנות בינלאומיות על בסיס מספר מאפיינים: ידידותיות של המערכת, פונקציונאליות ועלות". לאחר מספר מצגות ופגישות עם נציגי החברות מצאנו כי מערכת NetSuite המיוצגת ומשווקת בישראל על ידי NetCloud הנה המערכת המתאימה ביותר לצרכינו".

מאחר ול-Interfax מערכת תפעולית פרי פתוח עצמי, אשר פותחה בהתאם לצרכים ייחודים של החברה, הטמעת NetSuite בוצעה בהיבט הפיננסי וכללה את הנושאים הבאים:

  • קליטת מסמכים למערכת החשבונאית
  • העברת פקודות יומן ידנית או בממש
  • תשלומים לספקים
  • תקבולים מלקוחות
  • דוח גיול ספקים
  • דוחות מע"מ
  • ניהול קופות והפקדות לבנק
  • דוחות רו"ח ומאזני בוחן
  • איחוד דוחות כספיים

מציינת רו"ח תמי קידר: "הופתעתי שלאחר משך הדרכה של מספר שעות, שניתנה על ידי מומחי היישום של NetCloud, החלנו להפעיל בצורה עצמאית את המערכת".

בשלב הראשון הוטמעה במערכת הפעילות החשבונאית של חברת האם, ולאחר מכן הוטמעה במקביל הפעילות הפיננסית של שאר החברות הבנות. משתמש המפתח בכל אחת מהחברות הגיע לישראל לקבלת הדרכה בת מספר שעות, שלאחריה בוצעה הסבת נתונים מהמערכת המקומית והטמעת הפעילות במסגרת NetSuite.

מוסיפה רו"ח תמי קידר: "ברצוני לציין לשבח את מומחי היישום מטעם NetCloud שהיו זמינים וסייעו לנו בהיקף שעות מצומצם להגיע לעצמאות תפעולית של המערכת".

תועלות עסקיות

רו"ח תמי קידר מציינת את התועלות הבאות:

טרם להטמעת המערכת טענו המנהלים שאין להם נתונים, היה צורך לבצע מהלך של איסוף נתונים בהתאם לדרישות מידע שונות ומגוונות. כיום, כשאנו עובדים ב-ON-LINE, המנהלים בוחנים את הנתונים בכל רגע נתון, באופן עצמאי לחלוטין.

רואה החשבון של החברה השקיע שעות רבות בבצוע המרות ואיחוד כרטיסים לשם הצגת דוחות כספים מאוחדים של כלל הקבוצה. לאחר מהלך הטמעת המערכת ניתן לקבל את נתוני האיחוד הכספי של כלל הקבוצה ב"לחיצת כפתור".

המערכת מאפשרת הקמת תקציב ובצוע בקרה תקציבית. עם הטמעת הפונקציונאליות הזאת, נוכל לבחון את הסטטוס של סעיפי התקציב השונים וגם לקבל התראות מהמערכת בהיבטים שונים.

מסכמת רו"ח תמי קידר: "אני מאד מרוצה מההחלטה שלנו לרכוש ולהטמיע את מערכת NetSuite בארגון, אין ספק שמהלך זה הצעיד את הארגון קדימה ומסייע לו במימוש יעדיו העסקיים".

E-commerce הלכה למעשה

נפגשנו עם ג'ני חלץ, אחראי פעילות מסחר אינטרנטי NetCloud (הנציגה והמשווקת הבלעדית של NetSuite בישראל), אשר הציג את התכונות העיקריות הנדרשות מפלטפורמת מסחר אלקטרוני. המלצתו: שילוב ואינטגרציה מלאים של הפלטפורמה עם מערכת ה-ERP הארגונית בכדי לאפשר בצוע תהליכים שלם – מקצה לקצה.

המסחר האלקטרוני הוא כבר חלק משגרת הקניות של מרבית הצרכנים. רכישה של חופשות, מכשירי חשמל, מתנות לבית, ואפילו תכשיטים , נעשית כיום ללא חשש – למרות שהקונספט של מסחר אלקטרוני הוא בסך הכל בן כמה שנים.

אתר מסחר אלקטרוני מאפשר לחברה להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים, למכור יותר מוצרים ולהגביר את שביעות רצון הלקוחות – המעדיפים לבצע עסקאות מהכורסא בבית, בכל שעה שנוחה להם, על פני כתות רגלים בקניון, עמידה בתור, הובלת המוצרים ועוד.

ארגונים המעוניינים להרחיב את פעילותם ולממש את היתרונות של רשת האינטרנט נדרשים להקים פעילות מסחר האלקטרוני. מדובר בהטמעה של פלטפורמת מחשוב רחבה המעודדת צמיחה וזרימה בערוצי מסחר אינטרנטיים אשר מאפשרת בצוען של כלל פעולות הסחר העסקיות עם לקוחות עסקיים או פרטיים.

אז מה כוללת פלטפורמת מסחר אלקטרוני – Ecommerce ?

ניהול תוכן ואחסון אתרים

שירות המאפשר לחברה לנהל אתרי אינטרנט ללא הגבלה, השונים במהות שלהם: תוכן, שפה, מטבע ועוד. מומלץ מאד שניהול התוכן של כל אתרי האינטרנט יתבצע באמצעות ממשק יחיד המאפשר גישה קלה ומהירה לתוכן של כל אחד מהאתרים. להלן פירוט הפונקציונאליות הנדרשת:

בניית אתרים

הקמה של סוגי אתרים שונים, החל מאתרים בסיסיים אשר אינם דורשים כל ידע מוקדם בבניית אתרים ועד לאתרים העושים שימוש בכלים מתקדמים, כגון Html וכד'.

ניהול טפסים מקוונים

הקמה וניהול טפסים המותאמים לפעילות האתר, כגון: טופס הרשמה לאתר, טופס הזמנת מוצר וכד'

קידום אתרים – SEO

שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש של גוגל באמצעות שימוש בכלי SEO מובנים המתבססים על הדפים הקיימים באתר, כך שתתאפשר חשיפה רחבה ככל האפשר של האתר ללקוחות פוטנציאליים חדשים.

חנות מקוונת ועגלת הקניות

הקמתה של חנות מקוונת המאפשרת פעילות "חנות וירטואלית" באופן שלם ומלא. בין הפונקציונאליות הנדרשת:

עגלת קניות

בחירה של מוצרים וריכוזם בעגלת קניות. ניהול פעילות המלאי והעלות בעגלת הקניות ותמיכה בקבלת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי וסליקה בזמן אמת (כולל תשלום באמצעות PayPal ), מניעת סיכון באמצעות אמצעי אבטחה מתקדמים (תקן PCI וכד') ויכולת שמירת פרטי לקוחות עבור קנייה חוזרת.

המלצות מכירה אוטומאטיות בהתבסס על נתוני קניה של לקוחות

יכולת להציג את המוצרים הנמכרים ביותר ו/או המומלצים ביותר

ניהול קטלוג מוצרים

כלי ממשק פריטים ליצירת קטלוג, ניהול קטגוריות למוצרים, ניהול פריטים עם תכונות שונות (צבע, מידה וכד')

התממשקות ל- eBay

יכולת להרחיב את הפעילות השיווקית והמכירתית על ידי ממשק מלא עם eBay

ניהול הזמנות End-to-End

יכולת לבצע תהליכים מקצה לקצה – הזמנה, משלוח, עדכון מלאי, תמיכה ועוד

שירות עצמי ותמיכה בלקוחות

יכולת למסור מידע ללקוח התומך ביכולתו לבצע שירות עצמי כגון סטטוס ההזמנה בזמן אמת

שיווק אינטרנטי

אספקת כלים המאפשרים להרחיב את התנועה אל ובתוך אתר האינטרנט ו/או החנות המקוונת. בין הפונקציונאליות:

אופטימיזציה למנועי חיפוש

שימוש בכלים מתקדמים לקידום אתרים ( SEO ) וקבלת דירוג גבוה במנועי החיפוש עבור דפי Html סטאטיים ודינאמיים

מנוע חיפוש באתר

יכולת ליצור מנוע חיפוש ידידותי עבור המוצרים השונים באתר

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני

ניהול תהליך שליחת מיילים באופן מלא, כולל יכולת לבנות ולנהל מסד נתונים, יצירת רשימות ע"פ מגזרים /פלחים, שליחת קמפיינים ועוד

מעקב וניתוח מסע הפרסום

יכולת מעקב וניתוח מדויק אחר מסע פרסום, כגון: Paid Search ויכולת שיווק של מילות מפתח למנוע החיפוש בזמן אמת

שותפים העסקיים

יכולת מעקב אחר לידים ומכירות שבוצעו או הופנו על ידי השותפים העסקיים, המאפשרת לך לחשב בקלות את העמלות המגיעות להם, פורטל עסקי המאפשר לשותפים העסקיים לעקוב אחר ההפניות או המכירות שהם ביצעו ועוד

ניהול הנחות וקופונים בזמן אמת

יכולת להגדיר הנחות או קופונים עם יכולת גמישה להגדיר את ההנחה כסכום קבוע, אחוז ממחיר או מתן הטבה בגין משלוח חינם, יכולת להגביל הטבה עבור משתמש או שותף עסקי, מעקב אחר הקופונים וההנחות בזמן אמת, ניהול תוקף לקופונים ועוד

אינטגרציה עם מערך המחשוב הארגוני

עדיף שהפעילות המבוצעת על בסיס פלטפורמת המסחר האלקטרוני תהיה אינטגרטיבית לשאר מערכי התפעול והפיננסים של הארגון ( ERP , CRM ). כך יתבצעו התהליכים המשלבים: נתוני לקוח, הזמנה, בחינה ועדכון מלאים, בחינת אשראים, משלוחים ועוד – באופן המיטבי , המאפשר ניהול ובקרה בזמן אמת.

במידה והארגון ירכוש את פלטפורמת המסחר האלקטרוני כיחידה עצמאית – מומלץ להגדיר את הממשקים הנדרשים למערכי התפעול והכספים, ולא להפעיל את פעילות המסחר האלקטרוני באופן עצמאי, שאינו ניזון ומזין את מערכי המידע הארגוניים.

ניתוח ודיווח

"לוח מחוונים" המאפשר יצירת דוחות ויכולת ניתוח נתונים בזמן אמת. דוחות וניתוחים אלו מאפשרים היבטים שונים של המסחר האלקטרוני, כגון: הגדלת החשיפה של האתר באמצעות ניתוח מנוע החיפוש, מדידת רייטינג של מוצרים או דפים באתר/חנות, בחינת האפקטיביות של מהלכי פרסום, יעילות המבצעים וההנחות המוצעים באתר / חנות ועוד.

בין הפונקציונאליות:

ניתוח פעילות מנועי החיפוש

מידע מדויק המפרט: כיצד הלקוחות איתרו את האתר, מה הם חיפשו באינטרנט (מילות חיפוש פופולאריות), זמני הגעה לאתר, זמני שהיה באתר ועוד.

ניתוח ודוחות אודות הפעילות באתר

נתוני הלקוחות שביקרו באתר, לקוחות שנרשמו לאתר ולקוחות שביצעו רכישות באתר. מעקב אחר עגלות מכירה "נטושות", מעקב אחר פעילויות המכרה באתר (הוספת מוצרים לעגלה ביחס להזמנה הסופית) ועוד

דוחות מותאמים אישית וזמינות הנתונים

יכולת יצירת דוחות מותאמים אישית בהתאם ללוגיקה העסקית של העסק וקבלת המידע בכל זמן ובכל מקום כולל אפליקציות המותאמות לאייפון ולמכשירי אנדרואיד.

לסיכום

פתרון המסחר האלקטרוני מאפשר לחברה לנהל פעילות עסקית באינטרנט. באופן זה מרחיבה החברה את הנגישות שלה ללקוחות נוספים, המעדיפים לבצע רכישות באינטרנט, באמצעות שירות מסחר אינטרנטי מלא: ממידע לרכישה.

אין צורך להמציא את הגלגל. באמצעות פלטפורמות מוכנות לניהול מסחר אלקטרוני, ניתן להקים את הפעילות במהירות, על בסיס פונקציונאליות מוכחת וידע קיים ולממש את היתרון העסקי המצוי באינטרנט – ורצוי שעה אחת קודם.

NetSuite

NetSuite – מוצר ה-E-commerce, CRM, ERP המוביל בעולם במודל "ענן"

בכנס הציגו מומחי NetCloud, הנציגה והמשווקת הרשמית של NetSuite בישראל, את פעילות NetSuite בהיבטים שונים: מודל השימוש (Cloud), דוחות אנליסטים, פונקציונאליות, פרויקטים מייצגים שבוצעו בישראל והתוכניות לעתיד.

אמיר עמרי, מנכ"ל משותף ב-NetCloud, סקר את פעילות NetSuite בעולם. NetSuite נוסדה ב-1998, נסחרת בנאסד"ק ומעסיקה כ-1,000 עובדים. במערכת NetSuite משתמשים למעלה
מ-10,000 ארגונים בכ-100 מדינות.

מחקר גרטנר (יוני 2011) קבע ש-NetSuite הנה מערכת ה-ERP ב"ענן" המובילה בתחומה בהיבטים של: מספר לקוחות פעילים, נוכחות בינלאומית ופונקציונאליות.

במחקרים אחרים נמצא שמרבית הארגונים, אשר התקינו מערכות ERP ו-CRM במודל On-Premise (התקנת שרתים בחצרי הארגון), משתמשים במהדורה ישנה של המערכת שרכשו עקב העלויות העצומות של מהלכי השדרוג למהדורה העכשווית. המחקרים, שבוצעו על ידי Aberdeen Group ו-Gartner, מצאו כי 66% מהארגונים פועלים על בסיס מערכות ישנות ומקצים לתחזוקתן – 91% מתקציב ה-IT. מצב זה של "נעילת מהדורה" מונע מאותם ארגונים ליישם פונקציונאליות חדשה ומקשיח את יכולתם לתת מענה טכנולוגי הולם להשתנות התכופה של התהליכים העסקיים.

מאידך, מערכת NetSuite המסופקת במודל ה"ענן" מאפשרת ללקוחותיה:

  • עדכניות מתמשכת של המערכת בהיבטים רגולטיביים ופיננסים
  • יכולת תמיכה מהירה בפעילות הארגון הגלובלי
  • ניוד משאבי IT – מתחזוקה לחדשנות
  • ניהול חיצוני בסטנדרטים מתקדמים של היישום, המידע והאבטחה
  • ועוד

לכן מערכות מחשוב ארגוניות המוטמעות במודל ה"ענן" הנן כלכליות יותר לארגון בהיבטים רבים:

008

תומר זיני, מיישם בכיר ב-NetCloud, הציג את תכולת מערכת NetSuite. באמצעות יישום אחד שמשלב יכולות CRM, E-Commerce ו-ERP – בשילוב פורטל ארגוני, מאפשרת NetSuite לאחד תחומי מידע שונים ולתמוך בתהליכי הארגון מקצה לקצה.

באמצעות היישום פיננסי / ERP של NetSuite מתבצע ניהול של כלל התהליכים הלוגיסטיים / פיננסים של הארגון.

מודול ה ERP כולל

  • ניהול פיננסי
  • ניהול פרויקטים
  • ניהול תזרים מזומנים והתאמות בנקים
  • תמיכה בכל שרשרת האספקה וניהול המלאי
  • ניהול הזמנות ומשלוחים
  • ניהול משאבי אנוש
  • ניתוח ודוחות פיננסי
  • ניהול ספקים ולקוחות
  • רכש

כל האפשרויות במודול ה – ERPנתמכות ביכולות WF מתקדמות המאפשרות: ניהול אישור הזמנות רכש באמצעות היררכיית בעלי תפקיד, אישור פקודות יומן, אישור שעות עבודה וכד'.

+CRM NetSuite מספק תמיכה מקיפה וניהול מלא של מחזוריות הלקוח – ניהול קשרי לקוחות. המודול כולל אוטומציה של מערכת המכירות, שיווק, תמיכה ושירות הלקוחות. הייחודיות של מודול זה באה לידי ביטוי באינטגרציה של פעילות ה-CRM עם מערכי ה-Back Office: ניהול הזמנות , מלאי, משלוחים וניהול כספי.

מודול ה CRM+ מקיף:

  • אוטומציה של מחזוריות המכירות
  • אוטומציה של מערכת שיווק
  • תמיכה ושרות ללקוחות
  • ניהול שותפים עסקיים
  • ניתוח ודוחות
  • התאמה אישית גמישה
  • זמינות המידע בסמארטפונים

בין אם לקוחות הארגון הם צרכנים פרטיים או בין שהם עסקיים, פתרון הסחר האלקטרוני של NETSUITE מספק מגוון כלים לעידוד צמיחה וזרימה בערוץ הסחר האלקטרוני.

מודול ה-Ecommerce כולל:

  • אחסון אתרים וניהול תוכן
  • חנות מקוונת וסל קניות
  • ניהול הזמנות
  • שירות לקוחות עצמי
  • מסחר אלקטרוני B2B
  • ניתוח פעילות האתר

מודול ה-One World שלNetSuite מאפשר ניהול עסקי גלובאלי ודיווחים פיננסיים מאוחדים לחברות רב לאומיות. באמצעות המודול ניתן לנהל חברות עם פריסה עולמית במערכת אחת. המערכת מספקת מענה מלא לניהול רב חברתי, רב מטבעי, חוקי מיסוי, שפות ודרישות דיווח.

009

לוקליזציה – מערכת החשבונאות של NetSuite, הותאמה לעבודה בישראל ,ומכילה יכולות כגון:

  • ניכוי מס במקור
  • דוחות מע"מ נדרשים ושידור קבצים
  • הדפסת שיקים
  • ממשק למס"ב
  • דיווח במבנה אחיד בהתאם לדרישות רשויות המס
  • טעינת שערי חליפין מבנק ישראל

קסטומיזציה וממשקים

NetSuite הינה מערכת בעלת גמישות רבה המאפשרת ביצוע שינויים והתאמות ללא תכנות. ההתאמות מבוצעות באמצעות ממשק ה- SuiteBuilder המאפשר ביצוע התאמות במסכים, שינוי פונקציונליות, התאמה של תהליכים עסקיים וכד'. פלטפורמת SuitTalk מספקת גישה למערכת באמצעות XML מבוסס ממשק תכנות יישומים (API). כלי זה מאפשר לתוכנות חיצוניות להתממשק למערכת ה – NetSuite.

010

Dashboards

NetSuite מספקת אפשרויות לניתוח נתונים החל מהרגע הראשון להפעלת המערכת. בעלי התפקידים השונים מסתייעים, לצורך בצוע תפקידם, בלוח מחוונים ייחודי המאפשר לבחון מגמות ולבצע Drill Down עד לרמת התנועה הבודדת.

איל גרייפנר, מנכ"ל משותף ב-NetCloud, סקר פרויקטים שבוצעו בשנה האחרונה ואת התוכניות לעתיד.

במהלך שנת השנה בוצעו פרויקטים בחברות שונות, כגון:

011

Groupon

החברה נוסדה בשנת 2008 ועוסקת בסחר בקופוני הנחה. פעילות העסקית של החברה מתבצעת ביותר מ- 500 ערים ו- 49 מדינות, כאשר ברבעון הראשון של שנת 2011 הגיעו הכנסותיה להיקף של 645 מיליון דולר.

פרויקט המחשוב בוצע בכדי לתת מענה מהיר להתרחבותה העסקית של גרופון בשווקים בינלאומיים, לתמוך בצרכים עסקיים של קונסולידציה פיננסית גלובלית, שפות, מטבעות ומענה לדרישות חוק בכל המדינות.

בשלב הראשון, שארך ששה שבועות, בוצעה הטמעה ב-5 מדינות, לאחר שלושה חודשים הוטמעה המערכת ב-26 מדינות נוספות כאשר עד סוף 2011 יופעלו במערכת NetSuite סך של 49 מדינות.

InterFax

החברה נוסדה בשנת 2000 ומתמחה בשירות שליחת פקס דרך האינטרנט וקבלת פקסים ישירות למייל, ללא צורך בהתקנת מודם, שרת פקס, או קווי טלפון. Interfax פועלת כיום בשוק הגלובלי באמצעות חברות ונציגויות במדינות שונות כגון: יפן, ארצות הברית, אנגליה, סינגפור ועוד.

פרויקט המחשוב בוצע בכדי לתמוך בפעילות העסקית המואצת ובפריסתה הגלובלית של InterFax.

במהלך יישום, שארך 3 חודשים, הוטמעה מערכת NetSuite בשלושה אתרים: ישראל, אנגליה, סינגפור. היישום כלל בניית ממשקים למערכות הבילינג הייעודיות של החברה.

איל סקר את תוכניות הרחבת פעילות NetSuite בשוק הישראלי והשקה של שתי פעילויות מרכזיות: הטמעה מקיפה של השפה העברית במערכת ופריסה של מערך שותפים עסקיים.

Save