מחשוב הארגון הגלובלי מקצה לקצה

כנס NetSuite השנתי השלישי בישראל סקר את הפונקציונאליות, התועלות וכיווני הפיתוח של פתרון NetSuite – מערכת ה-ERP המובילה בענן. הכנס כלל הרצאות של נציגי NetSuite העולמית ונציגי NetCloud (הנציגה והמפיצה בישראל), סיפורי הצלחה של לקוחות: Impreva, Groupon, ועוד.

פול אופרמן, מנכ"ל NetSuite EMEA, הציג את פעילותה של NetSuite וכיווני התפתחות עתידיים. מערכת NetSuite הנה מערכת מחשוב ארגונית (ERP, CRM, E-Commerce) במודל הענן המיושמת ב-110 מדינות. המערכת נותנת מענה מותאם למגזרי שוק שונים, כמפורט להלן:

001

לקוחות NetSuite נהנים מהיבטי התייעלות ושיפור בפעילותם העסקית:

  • המערכת מאפשרת ניהול פעילויות משולבות של: ERP, CRM ו- E-Commerce באופן אינטגרטיבי הנתמך בבסיס נתונים אחד
  • הארגון חוסך עלויות משמעותיות מאחר ואינו נדרש להתקין ולתחזק את המערכת בשרתי הארגון
  • הטפול בהיבטים שונים של: מעבר מהדורות, גיבויים, אבטחת מידע ועוד – נעשה באחריות כוללת של הספק – חברת NetSuite
  • היתרונות שצוינו לעיל מאפשרים לארגון להתמקד בחשיבה חדשנית / עסקית והטמעת פונקציונאליות נוספת התומכת בתהליכי ויעדי הארגון.

NetSuite ניתנת להתאמה, באופן שאינו פוגע במעבר מהדורות, באמצעות סביבת ה-SweetCloud הכוללת:

  • Graphical customization
  • Workflow management
  • Web services
  • Open scripting
  • Analytics
  • Lifecycle management

002

ג'ני חלץ, מנהלת תחום ERP&CRM ב-NetCloud, הציגה את פרויקט זיקית – פרויקט CRM בשלושה ימים. זיקית הינה אחת מהחברות המובילות בתחום הפיינטבול, הפעלות אתגר וגיבוש , סדנאות ODT , ימי הולדת ועוד.

האתגרים העסקיים שהוצבו לפרויקט:

  • מערכת מובנת – שתחליף את השימוש ב- Google docsו-Google Calendar
  • ניהול לקוחות – ניהול כל הלקוחות בחברה עם יכולת תיעוד אנשי הקשר, הזמנות,
  • התקשרויות, מסמכים ועוד…
  • הצגת הפעילות ומעקב המשימות מול הלקוח במבט על – משלב בקשה להצעת מחיר לפעילות ועד לביצוע פעילות בשטח
  • גישה מותאמת אישית לבעלי תפקידים שונים בארגון – עבור אנשי מכירות במשרד והמדריכים בשטח
  • ניהול יומנים למדריכים/אנשי מכירות– ניהול יומן מרכזי אשר מפרט את כל הפעילויות יחד עם יכולת שילוב משימות ואירועים אישיים של כל משתמש .

003

בין פתרונות היישום שהוטמעו במהלך הפרויקט:

Web to Lead – תהליך יצירת Lead -ים מאתרי אינטרנט שונים

מערכת ה- NetSuite כוללת כלי יישום מתקדמים אשר אפשרו חיבור מהיר של המערכת למספר אתרי אינטרנט שונים: אתר חיצוני – אתר תדמיתי של החברה, Facebook (דפי נחיתה), פרסום ב- Google (דפי נחיתה) ומוקד- Call center.

עיצוב המסכים והתאמתם לפעילות הארגון בפרק זמן קצר במיוחד (מספר שעות)

הוספת שדות חדשים לניהול ואיסוף המידע הנדרש לפעילות, עיצוב והגדרת סדר השדות מותאם לתהליך השיחה עם הלקוח, התאמת המסכים לבעלי התפקידים השונים.

ניהול אירוע (קביעת מועד הפעילות)

ניהול מלא וכולל של כל מחזור חיי האירוע החל משלב בניית האירוע בהצעת מחיר, סנכרון האירוע ביומן משותף ועד העברת האירוע להזמנת הלקוח.

הגדרת Dashboard מותאם אישית לכל בעל תפקיד

לכל בעל תפקיד בוצע ריכוז הנתונים הרלוונטיים והצגתם באמצעות ה-Dashboard, לדוגמא: טיפול בלקוחות/ lead חדשים, הגשת /מעקב אחר הצעות מחיר, תכנון שיבוץ מדריכים לפעילויות מתוכננות, רשימת פעילויות למדריך, ניהול משימות.

בסיום הפרויקט הופעלה מתכונת של תהליכים עסקיים כמפורט להלן:

004

דובי אייל, סמנכ"ל כספים בגרופון, סקר את יישום מערכת NetSuite בגרופון. גרופון היא החברה המובילה בעולם לקנייה קבוצתית באינטרנט, המציעה עסקאות יומיות בתחומי הפנאי, הבידור, התרבות והצריכה. גרופון נבחרה לרשימת 50 האתרים המובילים של המגזין טיים והתפרסמה כחברה עם שיעור הצמיחה הגבוה בעולם במגזין פורבס. עם פעילות בלמעלה מ-40 מדינות ולמעלה מ-50 מיליון משתתפים רשומים.

מהלך יישום NetSuite בגרופון היה מהלך אסטרטגי שנועד לבסס מערכת מידע קונצרנית אחודה שתאפשר תמיכה בשפות שונות, ריבוי מטבעות, תאימות לחוקי מס ונהלים עסקיים במדינות שונות ותמיכה בהתרחבות המואצת של גרופון בעיקר בהיבטים פיננסים וחשבונאיים.

במהלך 2011 יושמה המערכת ב-47 מדינות כמפורט להלן:

005

היישום בישראל החל בראשון לאפריל והסתיים תוך חודש. בסיוע מומחי NetCloud, הנציגה הבלעדית של NetSuite בישראל, בוצעה ההטמעה שכללה בנוסף למערכת הפיננסית של NetSuite גם את רכיב הלוקליזציה שפותח על ידי NetCloud ואפשר, בין השאר, הטמעה של פעילויות כגון: ניכוי מס במקור, מס"ב, דוחות מע"מ ועוד.

מנגנוני "קלט נתונים" ב-NetSuite, מאפשרים לקלוט מידע במבנים שונים, מאתרי האינטרנט של גרופון ולטעון אותם למערכת NetSuite במהירות (היקפים של עשרות אלפי רשומות בחודש).

המערכת תומכת בפעילות מכירה והפצה של למעלה מ-150,000 שוברים בחודש, תשלומים של למעלה מ-30,000 חשבונות לספקים, יצירה והפצה של למעלה מ-5,000 מסמכים לספקים, דיווחים חודשיים של USGAAP ועוד.