netcloud-ctera-photo-600

סיטרה עברה למערכת ERP בענן של NetSuite

פורסם בתאריך ספטמבר 14, 2016 באתר אנשים ומחשבים. לכתבה המלאה.

חברת הסטארט-אפ הישראלית סיטרה נטוורקס (CTERA Networks) בחרה במערכת ERP בענן של NetSuite, שבסוף חודש יולי 2016 נרכשה על ידי אורקל (Oracle) תמורת כ- 9.3 מיליארד דולר.הפרויקט בוצע על ידי נטקלאוד (NetCloud), הנציגות הרשמית של NetSuite בישראל, ומפתחת הלוקליזציה המאושרת למוצר. הוא נמשך כשלושה חודשים והושלם לא מכבר.הודעה זו באה בסמיכות להודעתה של סיטרה על סבב גיוס בהיקף 25 מיליון דולר שהובילה קרן בסמר (Bessemer) יחד עם קרן וינטג' (Vintage), שהצטרפה כמשקיע חדש. סבב גיוס זה מביא להיקף מימון כולל של כ-70 מיליון דולר. הגיוס ישמש להגדלת החברה על מנת לתמוך בביקוש הגובר למוצריה.סיטרה מציעה פתרון אחסון ענן מאובטח לארגונים. מוצרי החברה מאפשרים לחברות גדולות וספקי שירותי IT להשיק ולנהל פתרונות לאחסון, גיבוי ושיתוף מאובטח של קבצים על-גבי תשתית ענן לפי בחירתן, מבלי להיחשף לסכנות הגלומות בשירותי ענן שיתופיים.

מערכת NetSuite נועדה לנהל את כל מערך הפעילות הגלובלית של סיטרה, והיא כוללת בין היתר מודולים שישמשו את הפעילות הפיננסית, הרכש, המלאי והלוגיסטיקה, והוצאות מכירה.

מערכת רב-חברתית

NetSuite מסופקת בפלטפורמת תוכנה כשירות, SaaS (ר"ת Software as a Service) המאפשרת אספקה של יישומים על גבי רשת האינטרנט ללא התקנה מקומית, במודל של תשלום לפי שימוש.

לפני המעבר ל-NetSuite השתמשה סיטרה במערכת Microsoft Dynamics NAV, והחליטה לעבור ל-NetSuite לאחר שחיפשה מערכת רב-חברתית ורב-מטבעית, המאפשרת ניהול מלא של כל חוקי ההכרה בהכנסה. הפרויקט בוצע במהירות רבה תוך שימוש בתהליכים וכלים שפותחו על ידי נטקלאוד לתחומי כספים ולוגיסטיקה.

על שביעות הרצון של הלקוח, העיד שי ברין, סמנכ"ל הכספים של סיטרה:

"אם היה עלי ליזום שוב תהליך הטמעה של מערכת ERP, הייתי בוחר שוב במערכת NetSuite וביישום וההטמעה של נטקלאוד. NetSuite עונה על כל דרישותינו ועוד הרבה יותר מכך, כמערכת מאוד דינאמית, רחבה וקלה לשימוש, בעוד נטקלאוד מספקת יישום מקצועי ושירות ממוקד לקוח".

המפתח העיקרי להצלחת הפרויקט

איל גרייפנר, מנכ"ל משותף בנטקלאוד:

 "הבחירה של סיטרה במערכת NetSuite כפתרון שלם לניהול המשאבים בארגון, ובנטקלאוד כמי שתבצע את היישום, היה אך טבעי.

מערכת NetSuite מספקת לארגון כמו סיטרה, פתרון מלא ושלם הכולל תהליכים עסקיים קריטיים שאינם ניתנים למימוש במערכות ERP אחרות, כדוגמת תהליך ההכרה בהכנסה. בנוסף, רק למומחים של נטקלאוד יש הסמכות, ידע וניסיון בהטמעת כל הפונקציונליות העשירה שמספקת המערכת. שילוב של מערכת עשירה וחברה מיישמת מקצועית, עם ניסיון ביישום המערכת, הינו מפתח עיקרי להצלחת הפרויקט" .

על סמיכות המקרים בין ההודעה על המעבר של סיטרה למערכת NetSuite, לבין הודעת החברה על סבב הגיוס, אמר גרייפנר :

"זה אחד הדברים המדהימים שקורים לנו. זה קרה ככה עם IronSource, SimilarWeb,Zerto, אדאלום, Annapurna – כל הלקוחות שלנו שלקחו מערכת יצאו מיד בהנפקה, או רכישה, או גיוס כספים, או שרכשו אותם.

הנקודה המרכזית היא שמערכת בינלאומית כמו NetSuite, מאפשר לחברות היי-טק לעשות את הקפיצה המדהימה ולהגיע יותר מהר להנפקה, לרכישה, לגיוס – מתוך כך שיש להן מערכת מידע מתקדמת".